Na rower i do samochodu w jednym.
Sagi
2009-05-31 12:23:28 UTC
Witam
Szukam gps, który spełni kilka wymagań.
Po pierwsze będzie na rower, będzie miał lub będzie można wgrać mapę Polski,
Europy lub dograć mapę innej części świata w takim standardzie topograficznym.
Do jeżdżenia w terenie, po lasach i górach.
Po drugie powinien także mieć możliwość pełnienia funkcji zwykłej nawigacji
samochodowej z mapą drogową Polski i Europy.
Po trzecie - preferowane zasilanie z baterii typu AA. W przypadku wielodniowych
wypraw rowerowych nie mam możliwości podłączenia się do prądu, a baterie AA
można mieć w zapasie. Gdyby była opcja zasilania przez zapalniczkę samochodową
byłby to plus.
Kacper Perschke
2009-05-31 21:17:08 UTC
[...]
Ja używam Garmin GPSmap 60 CSx.

KAcper
VSS
2009-06-01 08:05:47 UTC
[...]
Ja u¿ywam Garmin GPSmap 60 CSx.
ja te¿, prowdzi mnie po polsce i po lesie a nieraz zabieram go na rower.
--
VSS
http://vss.pl
Mikolaj Rydzewski
Garmin Vista HCX u mnie sprawuje sie swietnie.
Hektor
2009-06-01 11:56:52 UTC
Post by Kacper Perschke
Ja używam Garmin GPSmap 60 CSx.
ja też, prowdzi mnie po polsce i po lesie a nieraz zabieram go na rower.
Ja też. :-)
Po Europie z zestawem 60 CSx + CNE przejechałem samochodem kilkanaście
tysięcy kilometrów. To rozwiązanie ma swoje wady (mały ekran, niezbyt łatwe
operowanie klawiaturą itp.) ale po odrobinie przyzwyczajenia działa
zadziwiająco dobrze. Podobnie jak i w górach, lesie czy na rowerze.

Zbigniew Kordan
Maru
2009-06-01 13:39:45 UTC
Post by Sagi
[...]
Pozdrawiam
Jeżeli w dużej mierze będziesz używał w terenie, to w zasadzie większość
serii eTrex lub GPSmap. Tak jak pisali przedmówcy. Ja akurat używam
Vistę Cx, GPSmap chyba jest poręczniejszy do obsługi. Generalnie dużo
dostępnych map, w tym również Topo. Bardzo dobrze nadają się właśnie do
nawigacji w terenie, przy nawigacji samochodowej to niestety mały ekran
i brak komend głosowych;)

Pozdrawiam
Adam Dybkowski
2009-06-02 00:14:15 UTC
Post by Mikolaj Rydzewski
Garmin Vista HCX u mnie sprawuje sie swietnie.
Heh, szczególnie naciskanie bocznych klawiszy Visty podczas jazdy
rowerem jest arcywygodne...
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Mikolaj Rydzewski
2009-06-02 15:33:10 UTC
Spelnia wszystkie wymogi podane przez Sagiego.
Tomek
2009-06-02 15:47:36 UTC
Zdecydowanie odradzam uniwersalnego rozwiązania.
Do samochodu nadaję się ( chodzi mi o bezpieczeństwo ) większy ekran i
zdecydowanie komendy głosowe.
Kiedyś tez używałem 60 -tki w samochodzie, ale to totalna porażka
az
Marek Wyszomirski
2009-06-02 16:02:14 UTC
Post by Tomek
[...]
Też jestem podobnego zdania. Dodam jeszcze powolność wyznaczania długich
tras - odbiornik turystyczny musi być zoptymalizowany pod katem małego
poboru energii a to niestety oznacza wolniejsze taktowanie procesora. 60csx
znakomicie mi sie sprawdza w turystyce pieszej (na rower też pewnie bedzie
dobry) ale do samochodu odradzam.
Niestety jeśli ktoś potrzebuje gps-a na rower i do samochodu - potrzebuje
dwóch odbiorników - wymagania są zvbyt sprzeczne aby je rozsądnie pogodzić w
jednym urządzeniu.
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (***@toya.net.pl)
J.F.
2009-06-02 18:01:44 UTC
Post by Marek Wyszomirski
[...]
Ale jakie sprzeczne ?
Nawet i ten procesor mozna inaczej taktowac na bateriach a inaczej na
zasilaczu jesli juz sie koniecznie uprzec ze ma byc roznie ..

J.
Marek Wyszomirski
2009-06-02 20:07:43 UTC
Post by J.F.
Post by Marek Wyszomirski
[...]
Na rower - mały pobór prądu, duża odporność mechaniczna, wodoszczelność,
krytyczny wymóg czytelności ekranu w pełnym słońcu
do samochodu - wyraźne i dość głośne komunikaty głosowe (trudno pogodzić z
wodoszczelnością), duża szybkość wyznaczania trasy, szybkie oświeżanie
ekranu, czytelność ekranu przy dobrym oświetleniu ważna, ale raczej za
wyjątkiem kabrioletów nie w pełnym słońcu, za to ważniejszy jest duży
rozmiar ekranu (zwykle w samochodzie gps jest dalej od oczu niż na
rowerze) - kłóci się z małym poborem prądu.
J.F.
2009-06-02 20:26:32 UTC
Post by Marek Wyszomirski
Post by J.F.
[...]
Odkad mi sie telefon wykapal to juz nie pisze "trudno".
Tzn owszem, telefon zgasl, a po fachowym wysuszeniu ruszyl, wiec woda
membranom nie przeszkadza. Reszta moze byc szczelna.
Post by Marek Wyszomirski
duża szybkość wyznaczania trasy,
To tez juz nie taka przeszkoda. Nawet jesli nie tak jak powyzej, to
policzyc co trzeba i zatrzymac procesor ..
Post by Marek Wyszomirski
[...]
Az tak bardzo sie nie kloci - wyswietlacze LCD sa dosc oszczedne z
natury. Prad bierze podswietlenie.
I tu byc moze nie da sie zrobic wyswietlacza jasnego w swietle odbitym
z mozliwoscia jasnego podswietlenia - ale to tak sobie tylko
hipotetyzuje ..

J.
2late
2009-06-02 22:31:59 UTC
Post by Sagi
Szukam gps, który spełni kilka wymagań.
Po pierwsze będzie na rower, będzie miał lub będzie można wgrać mapę Polski,
Mam PDA z zainstalowanym Tom Tom'em przymocowane do reweru. Widzialem
uchwyty do montowania w samochodzie a i pieszo mozna korzystac. :-)
--
2late Outspace Communication Inc. 1999*2009 (R) http://outspace.no-ip.org/
Let's go! Marching, burdens, deserts, boredom, anger. Whom shall I hire
hearts shall I break? What lie must I uphold? - Wade through what blood??
Hektor
2009-06-03 12:32:35 UTC
Post by Tomek
[...]
To oczywiste, że specjalizowana nawigacja samochodowa będzie wygodniejsza
niż odbiornik turystyczna, ale jeśli ma to być tylko jedno użądzenie to
wolałbym nawigację turystyczną w samochodzie niż samochodową w turystyce.
Jeśli przymocowałeś 60-tke na środku szyby i musisz mieć komendy głosowe, to
rzeczywiście to pomyłka. Ja głosu nie używam, a do 60 CSX mam uchwyt z
przegubem którym mocuję go przy lewym słupku pod dobrym kątem. Nie twierdzę,
że jest to superwygodne rozwiązanie, ale - tak jak pisałem - byłem zdziwiony
jego użytecznością.

ZK
Wojtek Zientara
2009-06-03 12:26:41 UTC
Post by Hektor
Post by Tomek
[...]
Przez pewien czas używałem w samochodzie 76CSx - zamiast komend
głosowych ma pikanie i komunikaty ekranowe. Przez miesiąc po zakupie
Nuvi moja kobieta mówiła: "Czy TOTO musi tyle gadać?" :)
Wojtek
http://strony.aster.pl/zientara/
Żeglarz ma interes (własny) pływać bezpiecznie. Statek ma interes pływać
tanio. Dlatego jedni nie rozumieją drugich. (c) J. Kijewski
Wojtek B
2009-06-07 21:40:04 UTC
Post by Mikolaj Rydzewski
Szukam gps, który spe³ni kilka wymagañ. Po pierwsze bêdzie na rower,
bêdzie mia³ lub bêdzie mo¿na wgraæ mapê Polski,
Europy lub dograæ mapê innej czê¶ci ¶wiata w takim standardzie
topograficznym.
Do je¿d¿enia w terenie, po lasach i górach.
Po drugie powinien tak¿e mieæ mo¿liwo¶æ pe³nienia funkcji zwyk³ej
nawigacji
samochodowej z map± drogow± Polski i Europy. Po trzecie - preferowane
zasilanie z baterii typu AA. W przypadku wielodniowych
wypraw rowerowych nie mam mo¿liwo¶ci pod³±czenia siê do pr±du, a baterie
AA
mo¿na mieæ w zapasie. Gdyby by³a opcja zasilania przez zapalniczkê
samochodow±
by³by to plus.
Garmin Vista HCX u mnie sprawuje sie swietnie.
A jak zmusiæ go ¿eby prowadzi³ po ¶cieszkach rowerowych?
--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
***@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4136 (20090606) __________

http://www.eset.com
Marek Wyszomirski
2009-06-08 05:49:58 UTC
Post by Mikolaj Rydzewski
[...]
Garmin Vista HCX u mnie sprawuje sie swietnie.
A jak zmusić go żeby prowadził po ścieszkach rowerowych?
[...]
Źle postawiony problem - to mapę trzeba zmusić, aby miała routing po
ścieżkach rowerowych. Biorąc pod uwagę, ze wiele map do Garmina jest
robionych przez entuzjastów i że jakiś procent tych entuzjastów to zapaleni
rowerzyści - obstawiam, że takie mapy istnieją i z czasem bedzie ich coraz
więcej.
Wojtek B
2009-06-08 19:03:51 UTC
cc
Post by Wojtek B
Post by Mikolaj Rydzewski
[...]
Garmin Vista HCX u mnie sprawuje sie swietnie.
A jak zmusiæ go ¿eby prowadzi³ po ¶cieszkach rowerowych?
[...]
¬le postawiony problem - to mapê trzeba zmusiæ, aby mia³a routing po
¶cie¿kach rowerowych. Bior±c pod uwagê, ze wiele map do Garmina jest
robionych przez entuzjastów i ¿e jaki¶ procent tych entuzjastów to
zapaleni
rowerzy¶ci - obstawiam, ¿e takie mapy istniej± i z czasem bedzie ich coraz
wiêcej.
--
Pozdrawiam!
Mam mapê TOPO na której s± ¶cie¿ki rowerowe. Ale nie uznaje tych ¶cie¿ek za

Wojtek " paciak " B.
***@polnet.

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4136 (20090606) __________

http://www.eset.com
Mikolaj Rydzewski
2009-06-18 12:13:37 UTC
Mogę po nich jechać ale tylko manualnie, nie wiem czy dobrze to tłumacze.
A wybrales w opcjach kalkulacji trasy aby generowal drogi dla roweru a
nie samochodu?

Następna strona >
Strona 1 z 2