Lokalizacja telefonu komórkowego
Saszka
2006-01-02 18:25:11 UTC
Witam .

Czy którys z grupowiczów ma mo¿e doswiadczenie w sprawie lokalizacji
telefonu komórkowego? chodzi mi o jakis program którym móg³bym ¶ledziæ dany
telefon ??

pozdro
A.Grodecki
2006-01-02 18:44:07 UTC
Czy którys z grupowiczów ma może doswiadczenie w sprawie lokalizacji
telefonu komórkowego? chodzi mi o jakis program którym mógłbym śledzić dany
telefon ??
Takie mozliwości (w ograniczonym zaresie) mają wyłącznie operatorzy
sieci. Jeśli chodzi o nielagalny dostęp do rozmów, to istnieje
techniczna możliwość zakłócania (bardzo proste) i podsłuchiwania (trudne
- specjalny sprzęt, ale istnieje) telefonów GSM które są w pobliżu.
Wszystko inne wyłącze w kooperacji z operatorami sieci.

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."
Šlimak
2006-01-02 19:06:14 UTC
Post by Saszka
[...]
http://www.orange.pl/portal/map/map/private_services?target=SC_CONTACT&servi
ceId=299433

Šlimak
"MikH" <hornick(at)klub.chip.pl>
2006-01-02 19:09:02 UTC
orange ma takie uslugi
http://www.orange.pl/portal/map/map/corpo_services?target=SC_MORE&serviceId=300495
ale chyba okreslaja tu ulice, nie wspolrzedne.
MirekH, Nysa
hornick(@)klub.chip.pl
hornick(@)fateback.com
A.Grodecki
2006-01-02 19:40:17 UTC
Post by "MikH" <hornick(at)klub.chip.pl>
orange ma takie uslugi
http://www.orange.pl/portal/map/map/corpo_services?target=SC_MORE&serviceId=300495
ale chyba okreslaja tu ulice, nie wspolrzedne.
'Gdzie Jest Dziecko?'
Orange: 'Przepraszamy, dziecko ma wyłączony aparat. Należy się 50gr + VAT'

:)))))))

Saszka
2006-01-02 20:53:54 UTC
No ze orangutan to ma to wiem.
i jest cos takiego : UWAGA: Przy ka¿dej próbie lokalizacji twój przyjaciel
otrzyma informacjê o tym, ¿e jest namierzany. - a mnie o to nie chodzi :)
Chodzi mi o program ktory se zainstaluje w kompie, uruchomie, wpisze number
cell phone i jazda ( na mapce ma mi wyskoczyc punkcik co gdzie i jak z
dokladnosci± do (moze byc 1km :) ...

pozdro
Szczepan
2006-01-02 21:04:33 UTC
Post by Saszka
Chodzi mi o program ktory se zainstaluje w kompie, uruchomie, wpisze number
cell phone i jazda ( na mapce ma mi wyskoczyc punkcik co gdzie i jak z
dokladnoscią do (moze byc 1km :)
Nie ma i nie będzie dla GSMu.
Szczepan
[usuń imię oraz kropkę z mojego mejla]
Yusek
2006-01-02 21:27:07 UTC
Jest to mozliwe technicznie, ale tylko operatorzy zastrzegaja sobie taka
mozliwosc
Szczepan
2006-01-02 21:39:56 UTC
Post by Yusek
Jest to mozliwe technicznie, ale tylko operatorzy zastrzegaja sobie taka
mozliwosc
No pewnie że możliwości są - ale nikt tego nie udostępi dla plebsu.
Robert Tomasik
2006-01-02 22:30:25 UTC
Post by Szczepan
Post by Yusek
Jest to mozliwe technicznie, ale tylko operatorzy zastrzegaja sobie taka
mozliwosc
No pewnie że możliwości są - ale nikt tego nie udostępi dla plebsu.
Wbrew pozorom to jest udostępnione dla plebsu. Każda z sieci oferuje
takie usługi. korzystają z tego firmy monitorujące pracę pracowników,
ale wówczas namierzane są telefony należące do monitorującego. Czyli
możesz namierzać swoje telefony, a nie cudze. Przy czym z GPS-em nie
ma to oczywiście nic wspólnego.
Tomasz Trocha
2006-01-03 06:29:43 UTC
Post by Szczepan
Post by Saszka
[...]
No co Ty? Filmów nie odglądasz?!
Np. Ronin... Siedzi gościu w vanie i na notebooku ma
mapę z zaznaczoną komórka i to nawet jak sie przemieszcza
po drodze...
Przeciez to wystarczy do sklepu za rogiem...

;-D
TT
Auguro
2006-01-03 07:39:38 UTC
Wbrew pozorom to jest udostêpnione dla plebsu. Ka¿da z sieci oferuje
takie us³ugi. korzystaj± z tego firmy monitoruj±ce pracê pracowników,
ale wówczas namierzane s± telefony nale¿±ce do monitoruj±cego. Czyli
mo¿esz namierzaæ swoje telefony, a nie cudze. Przy czym z GPS-em nie
ma to oczywi¶cie nic wspólnego.
Wydaje mi siê za ma wspólnego z GPS. To co oferuj± dla firm, to jest w³a¶nie
po³±czenie GPSa z telefonem komórkowym - przynajmniej tak kiedy¶ by³o w
Liberty.

pl
Robert Tomasik
2006-01-03 20:16:04 UTC
Post by Robert Tomasik
ale wówczas namierzane są telefony należące do monitorującego. Czyli
możesz namierzać swoje telefony, a nie cudze. Przy czym z GPS-em nie
ma to oczywiście nic wspólnego.
Wydaje mi się za ma wspólnego z GPS. To co oferują dla firm, to jest
właśnie połączenie GPSa z telefonem komórkowym - przynajmniej tak
kiedyś
było w Liberty.
Ponieważ telefon GSM sygnałów GPS zazwyczaj nie odbiera, to nie ma
innego wyjścia, i trzeba inaczej policzyć jego pozycję. Robi się to w
sposób podobny do GPS, tyle, że wyniki odczytuje się nie w samym
urządzeniu, a na stacjach bazowych. Ponieważ położenie stacji bazowych
jest systemowi znane, więc w konsekwencji można uzyskać współrzędne
geograficzne telefonu. Ale nie ma w tym systemie miejsca na użycie
GPS-u.
Dawid
2006-01-03 22:11:54 UTC
Post by Tomasz Trocha
Post by Szczepan
Post by Saszka
[...]
Witam!
Fikcja stała się rzeczywistością. Itnieje mnóstwo tego typu softu. ...wystarczy,
że posiadasz aparat na Symbian OS.
Temat możliwości lokalizacji stacji mobilnej - telefonu w sieciach GSM (wiadomo,
Wielki Brat czuwa ;-) ) to temat rzeka ;-)
"Nawigowanie" bez odbiornika gps jest możliwe. Wystarczy że jesteś w zasięgu
sieci GSM. Telefon komunikując się z siecią wysyła dane niezbędne do jego
"namierzenia" jak również odbiera wiele użytecznych informacji m.in. o numerach
identyfikacyjnych stacji bazowych (BTS-ów), mocy sygnału czy odległości od
nadajnika. Co prawda w porównaniu z gps to metoda bardzo uproszczona i mało
dokładna (błąd lokalizacji od kilkudziesięciu m do kilku km), ale zawsze.
Dodatkowo - znając koordynaty BTS-ów do których loguje się aparat - znamy w
dużym przybliżeniu również i swoje położenie.

Jeżeli zaś posiadasz odbiornik gps, który sparujesz ze słuchawką - otwierają się
nowe możliwości - również lokalizacja innych użytkowników (wyposażonych w
odbiornik gps), zarządzanie flotą czy np. wizualizacja trasy w GoogleEarth. A
wszystko bez ruszania się zza biurka ;-)

Garść przykładów:
http://www.allaboutsymbian.com/software/item/REALTRACK_MOBILE_S601.php
http://www.vikinggames.hu/gpsserv.php
http://www.aspicore.com/en/tuotteet_tracker_diagram.asp?tab=2&sub=2
http://my-symbian.com/7650/applications/applications.php?faq=30&fldAuto=1008
http://www.navizon.com/
http://www.cellspotting.com
http://www.svgopen.org/2005/paperAbstracts/cell-lbs.html
http://www.microdene.com/EuProduct.aspx?product=gpl2
http://my-symbian.com/7650/applications/applications.php?faq=30&fldAuto=1005

Miłej lektury.
Szczepan
2006-01-03 23:00:01 UTC
Post by Robert Tomasik
[...]
Dokładnie to w centrum nadzoru.
Post by Robert Tomasik
Ponieważ położenie stacji bazowych
jest systemowi znane, więc w konsekwencji można uzyskać współrzędne
geograficzne telefonu.
Nie tyle wsp. telefonu a obszar na którym on się znajduje.
Bartek
2006-01-04 09:08:06 UTC
Post by Robert Tomasik
[...]
Próbowałem kiedyś do tego podejść od drugiej strony:
Na komórce program w Javie przesyłający gdzieś po GPRSie (SMSami,
czymkolwiek innym) informacje o parametrach sieci. W najprostrzej
wersji tylko mumer stacji bazowej. Zakładając że znamy lokalizację
stacji bazowych, możemy określić z grubsza położenie.
Niestety okazało się, że komórka to z punktu widzenia Javy,
wyświetlacz, klawiatura i głośniczek. Można na to napisać kalkulator
albo grę w węża, ale brak możliwości dobrania się do "telefonicznych"
funkcji aparatu :( Zresztą może to i dobrze - nie ma problemu z
grami-trojanami...

Dłubałem w J2ME. W wypadku Symbiana i innych wypasionych rozwiązań
może być inaczej.

Pozdrówka
Bartek
Robert Tomasik
2006-01-04 22:57:33 UTC
Post by Szczepan
Post by Robert Tomasik
[...]
Źle to ująłem. nie wiem gdzie fizycznie te cyferki odczytują, ale
opóźnienie dobiegnięcia sygnału jest obliczane względem stacji
bazowych o znanej pozycji.
Post by Szczepan
Nie tyle wsp. telefonu a obszar na którym on się znajduje.
A to już czepialstwo. Będą to współrzędne telefonu, tyle że obarczone
jakimś tam błędem. Przy czym błąd ów może w zależności od
charakterystyki terenu wynosić od kilkudziesięciu metrów do nawet
kilometra.
Marek Barbaszyński
2006-01-05 05:56:13 UTC
Post by Robert Tomasik
Post by Szczepan
Post by Robert Tomasik
[...]
Opóźnienie? Jesteś pewien? Na jakiej podstawie możnaby takie opóźnienie
zmierzyć/wyliczyć przy braku zsynchronizowanych zegarów w telefonie
i stacjach bazowych?
--
Marek "Barbidu" Barbaszyński
---- The signature has been optimized away
---- www.modele.civ.pl
Dawid
2006-01-05 07:12:34 UTC
Post by Marek Barbaszyński
Opóźnienie? Jesteś pewien? Na jakiej podstawie możnaby takie opóźnienie
zmierzyć/wyliczyć przy braku zsynchronizowanych zegarów w telefonie
i stacjach bazowych?
Witam! Odległość stacji mobilnej od stacji bazowej oszacować można za pomocą
parametru sieciowego - TA (timing advance).
Uogólniając, jest to parametr który informuje telefon z jakim wyprzedzeniem ma
wysłać sygnał, aby ten na czas dotarł do BTS'a. Oczywiście propagacja fali,
interferencje itp. mogą dać zafałszowany wynik, ale to już temat na inny wątek.
Parametr TA, jak i wiele innych, pomocnych przy ustalaniu lokalizacji, odczytać
można uruchomiając w telefonie tryb monitora sieci (netmonitor, field test). O
zaawansowanych możliwościach lokalizacji telefonu komórkowego na Symbian OS
pisałem przedwczoraj w niniejszym wątku.
loksim
2006-01-05 09:11:07 UTC
OpóŒnienie? Jeste¶ pewien? Na jakiej podstawie mo¿naby takie opóŒnienie
zmierzyæ/wyliczyæ przy braku zsynchronizowanych zegarów w telefonie
i stacjach bazowych?
zegary sa nie tyle zsynchronizowane, co te same
natomiast zegarek dla uzytkownika nie ma nic wspolnego z zegarem telefonu,
aczkolwiek sa aparaty, ktore pobieraja czas z sieci

loksim

Następna strona >
Strona 1 z 5